Boekrecensie: De tuinen van Alcázar

Een paar weken geleden vroeg uitgeverij Bagage mij of ik een recensie wilde schrijven over een boek dat zich afspeelt in de Andalusische Sevilla en dat gaat over de liefde tussen een Spaanse stierenvechter en een nuchtere Nederlandse vrouw: “De tuinen van Alcázar”. Klonk interessant. Ik heb het aanbod dus aangenomen en ben met de Pasen even heerlijk onderuit gezakt om me te verliezen in Sevilla. Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Het is een spannend verhaal dat op een vlotte manier geschreven is. En dat een leuk beeld over Sevilla geeft...

Stephanie Erkens

"De tuinen van het Alcázar " is de debuutroman van Stephanie Erkens. Stephanie is in 1980 geboren in Limburg. Voor haar studie International Business Languages heeft ze een half jaar stage gelopen in Sevilla . De stad boeit haar zo, dat Sevilla het decor wordt voor haar eerste boek. Stephanie heeft het boek geschreven naast haar fulltime baan als communicatie-adviseur bij een multinational.

De tuinen van Alcázar

Sofia heeft een Spaanse vader en een Nederlandse moeder. Ze groeit op in Nederland, maar als kind gaat zij in de vakanties altijd met haar familie op vakantie naar Spanje. Tijdens deze vakanties leert zij haar vader's oude buurjongen en zijn gezin kennen. Als ze volwassen is, besluit ze door omstandigheden om een tijdje in Sevilla te gaan wonen, bij de oude buurjongen van haar vader in huis. Op de eerste avond stappen in Sevilla ontmoet ze twee uiterst charmante jongemannen. Dit vormt het begin van een romance in Sevilla. Een romancie waarbij de paleistuinen van het Alcázar meerdere malen een belangrijke rol spelen. Het boek heeft een goede verhaallijn en is van begin tot eind spannend. Het neemt je mee naar bekende en onbekende plekken in Sevilla en vertelt op een leuke manier over allerlei Spaanse gewoontes. Bijvoorbeeld het stierenvechten. Al lezend proef en beleef je het typische Spaanse leven in Sevilla...

Boek: De tuinen van Alcázar
Soort boek: Roman (liefdesroman)
Auteur: Stephanie Erkens